fredag 15 januari 2021

Kanske skiter jag i att göra nåt....

Terminens första fredag. Helg! Jag är redo!

Nu har jag hunnit gå igenom alla klasser, träffat nya elever, sätta igång terminsarbetet. Och så har vi fått information om att det blir distansundervisning fr om tisdag. En årskurs per dag ska vara hemma, t om 29 januari.  Ja, ja nu bryr vi oss inte om det. Nu tar vi helg och njuter.

Maken har redan ställt fram skridskor, ryggsäck och pikar i hallen. I morgon bitti bär det av till Ängsö slott. Själv tänker jag sova ut lite, ta det lugnt på morgonen och åka skidor på dagen. Det gäller att utnyttja vintern så länge den behagar finnas på våra breddgrader.

Det känns så skönt att inte ha några måsten. En helg med två blanka dagar. Jo, visst borde det städas...... Och nog behöver jag fylla på kylskåpet...... Borde nog tvätta ett par maskiner också......

Men jag får se hur det blir med det. Kanske skiter jag i att göra nåt!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar