torsdag 7 januari 2021

Heja mig!!


Idag var jag redo att ta itu med min hemmaträning. Jag har införskaffat gummiband i olika hårdhetsgrader och jag har laddat upp några träningsfilmer på you-tube. Gjorde plats i sovrummet, ställde datorn på sängen, rullade ut mattan och satte igång. Det gick bra till en början, även om jag fick justera med olika gummiband några gånger för att hitta rätt motstånd. Startade med en helkroppsträning, ben, biceps och axlar.  Men plötsligt! Plötsligt gick ett band av,  i fästet på handtaget, och smällde ner med full kraft på min fot. Mitt vokabulär var inte milt just då, ska jag erkänna. Jäklar så ont det gjorde. Jag hoppade runt på ett ben och gned träffstället för att försöka lindra.
Så småningom kunde jag fortsätta, om än med betydligt större försiktighet i hanteringen av banden. 
Sen ska jag väl erkänna att så värst roligt att träna ensam hemma är det faktiskt inte. Saknar verkligen gruppträningen på Friskis & Svettis. Men jag ska försöka göra så gott jag kan, lite varje dag är ju bättre än inget alls. Heja mig!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar