torsdag 21 januari 2021

Denna dag är ett nyår i miniatyr

Januariregnet har idag obarmhärtigt slagit mot det vackra vita vinterlandskapet och förvandlat allt till en blöt sörja. Jag köpte vita rosor och flyttade om mina videkissar och tulpaner. Man måste göra vad man kan.

Sofia Sievertsdotter skriver; 

Livet är kort. Dagen är det enda som räknas. Säg orden, skriv boken, sälj huset eller boka resan. Låt oss fråga oss själva varje dag; mellan nuet och vår sista dag, vad vill vi åstadkomma. Låt oss använda dagen och sluta hoppas på morgondagen. Låt oss minnas att denna dag är ett nyår i miniatyr. Påminn mig om att lågor fortfarande brinner och att hoppet vilar som en stjärnhimmel över mig. Gör mig produktiv i nuet, ärlig inför framtiden och generös medan jag släpper taget om rädsla och bekvämlighet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar