tisdag 1 december 2020

Det jag INTE vill ha till jul.....

När det inte är så många gånger kvar på terminen och eleverna gjort allt det som är obligatoriskt, då brukar jag plocka fram ull i olika färger och tovnålar. Som förslag på saker att göra har jag bilder på en söt liten  tovad snögubbe och några små valar. 

Men idag hade jag en pojke i årskurs sju som var kreativ på sitt alldeles egna sätt. För han tovade Donald Trump!! Där snackar vi julkula på en ny nivå...... Efter att jag tagit bilden tovade han även dit läppar och en tråd så att den faktiskt skulle kunna gå att hänga i granen.

Jag älskar dom här eleverna som har fantasi, "tänker utanför boxen" och genomför alldeles egna idéer!

Sen skulle inte jag vilja ha en Trump i granen. Men å andra sidan sitter jag och tittar på Ernst Jul på tv just nu, och jag skulle faktiskt inte vilja ha blomkål i min julkrans heller.......



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar