torsdag 3 december 2020

Jag gillar att städa. Särskilt efteråt.

Torsdagar är mina veckostädningsdagar, eftersom jag börjar jobba först kl 13. Jag sätter på hög musik och visslar eller sjunger med samtidigt som jag far runt med dammtrasa, dammsugare, toaborstar, disktrasor och moppar. Jag vädrar mattor och kuddar och plädar. Ofta sätter jag på några tvättmaskiner också.
Har faktiskt inget emot att städa, det känns alltid skönt efteråt och jag uppskattar ett nystädat hem, särskilt när det är gjort och jag brygger kaffe och sitter och pustar innan det är dags att bege sig till jobbet.
Idag hann jag också med en långpromenad med dottern och lilla vovven.

Men ibland känns det ändå litegrann så här:


Och nyss läste jag ett roligt inlägg på instagram, som jag borde haft till min mamma, som alltid for runt och verkligen storstädade i varje vrå inför jul;

Till alla som städar och putsar frenetiskt inför julen;
-det är Jesusbarnet som kommer, inte hälsovårdsnämnden!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar