torsdag 17 december 2020

Meningen med livet, det är att skapa mening i livet!

 Orden i rubriken är Mia Törnbloms. Hon uttalade dom i Agneta Sjödins nya pod "Så in i själen", som jag lyssnade på i morse. Den gav mersmak, och jag kommer definitivt att fortsätta lyssna på den. I nästa program är Malin Berghagen gäst. 

Jag har haft förmånen att möta både Mia Törnblom och Malin Berghagen på flera av de träningsresor som jag deltagit i. Två kvinnor som är ganska olika som typer, men båda två har väldigt många klokheter att komma med, dom är dessutom väldigt trevliga och generösa. 

Malin fick mig att stå på huvudet, under ett yoga-pass. Något jag inte trodde var möjligt i min ålder och med min stela kropp. Hon fick mig också att ta farväl av mina döda föräldrar, i en guidad meditation. En oerhörd stark upplevelse.

Mia fick mig att skriva tacksamhetsdagbok under många år. Jag har läst flera av hennes böcker och är framförallt förtjust i den som hon skrivit för ungdomar "Du äger". Den har jag läst ur för eleverna i skolan vid ett flertal gånger. Och som Mia säger; Din självkänsla måste tränas ständigt. Precis som du tränar din fysiska kropp. När du slutar träna så försvagas du. Samma sak händer med självkänslan om du slutar träna den. 

Ska jag vara ärlig, så är det nog egentligen den fysiska kroppen jag skulle behöva återuppta träningen med. Den är i ett uselt skick just nu.

Jo, jag vet.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar