lördag 12 december 2020

Kanske en mistel är dumt i år....??!!

En lördag klädd i grått med regnstänk.
Frukost i stearinljusens sken.
Inköp av ved, amaryllisar, hyacinter och en mistel.
Kanske en mistel är dumt i år?!
Men om jag bara pussar på maken och lilla vovven!
Och barnbarnen förstås.
Och dottern kan få pussa på pojkvännen.
Så mycket annat folk kommer ju inte hit.
Då är det väl ändå coronasäkert.....


Om man tittar noga så kan man se en av de tre amaryllisarna jag hängde upp och ner i fönstret i en tunn blomsterståltråd. Med lite vatten i den ihåliga stjälken, så håller dom länge och blir till ett fönstersmycke.


Så var jag lite olydig.
Jag cyklade ner till 7 Flaskor och tog några drinkar med mina jobbarkompisar. Och vi hade så trevligt. Det var nästan som "före coronan", när vi gick hit regelbundet.
Det var tema på drinkarna ikväll, de sju dödssynderna.
Jag drack avund och girighet.
Sen avslutade jag med en hederlig Gin o Tonic.
Och nu har dottern och jag betat av ännu en jul feel good film. 
Det gäller att passa på när huset är tomt på män! 
Jo, för det är skillnad på män och kvinnor! 
I smak på filmkategori också!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar