tisdag 15 december 2020

Alla behöver vi sagor med lyckliga slut!


244 köttbullar senare så känner jag mig nära på marinerad i köttbulledoft. Fläkten över spisen mäktar inte riktigt med när man steker på relativt hög värme en längre stund.
För det  tar en längre stund att komma igenom 1,6 kg köttfärs.
Och klockan blev ganska sen, för jag kom iväg senare från jobbet än jag räknat med.
Men nu står hela plåten ute på altanen för svalning, och jag sitter och tar igen mig med en kopp te.


Tittar på och njuter av de vackert utslagna amaryllisarna som hänger i fönstren. Njuter också av en stor bukett med röda tulpaner och blåbärsris som står på matbordet, och av nya knoppiga hyacinter på soffbordet.
Hela december blir som ett härligt julfrosseri!  
Köttbullarna ska frysas in till julbordet.
Imorgon hoppas jag julkorten jag beställt kommer, så att jag kan ta mig an och skriva adresser.
Jag börjar också varje morgon med att sitta klistrad framför adventskalendern på tv.  Den är så galet bra och jag tror vi alla behöver lite sagor med lyckliga slut i denna bistra tid. 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar