onsdag 2 december 2020

Lipa betyder kärlek


Den här kom till mig ikväll när jag drack mitt kvällste med lilla vovven bredvid. 
1970 spelades den flitigt. Och det var då jag började lyssna på på prog-musik. Den här låten blev Bernt Stafs genombrott, men det sägs att han tyckte den var "dravel" och den sämsta på lp-skivan "Dimman lättar".
Jag vet inte om det bara är "dravel" eller om texten vill säga något speciellt. Men titta på lilla vovven här, så förstår ni kanske varför jag kom på den här låten just ikväll!


Dottern gick med henne till veterinären för att skrapa bort tandsten, men när hon gick därifrån var även 8 tänder i underkäken borta. Och då finns det liksom inget som stoppar tungan, så numera hänger tungan ute så här. Men det sägs ju att "lipa betyder kärlek" så det här lilla knytet som är så full av kärlek kan väl få visa det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar