fredag 18 december 2020

Kanonstart på jullovet

 


Så har min klass klarat av halva högstadietiden. Idag hade vi avslutning. Jag tog med mina ungdomar ut för att ta en gruppbild, delade ut tomtebloss och försökte tända för att få en stämningsfull bild. Det visade sig dock vara omöjligt i blåsten, så det blev en bild utan bloss, men med tämligen glada ungdomar. Sen fikade vi i klassrummet och tittade på rektorns tal via Teams, innan vi skildes åt.
Jag skrev under och postade alla betyg, jag var och köpte blommor till skolledningen och tog en fika innan det var dags att ta sig an klassrummet och förbereda för terminsstarten. Det är liksom lika bra att få det gjort så kan jag släppa alla tankar på skolan.
Nu känner jag mig helt ledig, och det känns underbart!

Fredagkvällen blev extra trevlig då jag fick öppna tidiga julklappar OCH bli bjuden på champagne.
Om det här sätter ribban för kommande lov, då kan det inte bli annat än perfekt.

Fast det enda som betyder något är att vi alla får vara friska!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar