tisdag 22 december 2020

Och hela livet ryms, i just denna stund!


Så här såg det ut när jag kom ner i köket i morse! Degen hade blivit som ett vulkanutbrott, med "lava" nerför degbunken, några degkluttar på bänken och en krater i själv bunken!



Men jag samlade ihop spillrorna och fortsatte brödbaket...


.... och några timmar senare hade jag åstadkommit detta!

Sen fortsatte jag med att krydda och rosta glöggnötter, jag kokade risgrynsgröt och rörde ihop en saffranspannkaka, jag gjorde en Janssons frestelse och två stora grytor med Sjömansbiff, och däremellan en kastrull soppa till middag.

Och så var det den där stunden! När jag slog mig ner  med en kopp nybryggt kaffe. Jag glodde ut över trädgården och upptäckte plötsligt 7-8 domherrar med knallröda bröst som satt och pickade frön på marken under äppelträdet. Kort var ögonblicket, för plötsligt lyfte dom och flög iväg.
Men det kändes magiskt vackert och jag fick "Viskar en bön" med Mauro Scocco i huvudet.
Där finns en textrad som lyder;
Och hela livet ryms, i just denna stund!

Så ska det vara denna kommande jul!
I varje stund ryms hela livet och jag ska ta tillvara det!

Med detta sagt gör jag ett litet uppehåll i skrivandet här och tar en jul-paus!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar