måndag 21 december 2020

Visst kan det väl bara bli bättre??!!


Vintersolståndet! Nu vänder det!!
Och visst kan det väl bara bli bättre??!!

Jag cyklade ner på stan 7.30 i morse, det var kolsvart ute, men när jag passerade kyrkogården med alla stora träd så hörde jag fågelkvitter! Då kom jag att tänka på att jag såg sälg-hängen i skogen för lite sen. Och på svarta vinbärsbuskarna är det knoppar.
Och dom säger ju att 2020 är det hittills varmaste året. Att det är sådana här vintrar som vi har nu, som är det normala framöver. Dvs grå moln, regn och plusgrader.....
Usch, man vill verkligen inte tro att det är sant!

Jag vet i alla fall vad jag önskar mig till jul! 
Att vår familj kan stråla samman!!
Nu är det bara två dagar kvar. 
Men idag kom maken hem och berättade att hans kollega ligger hemma i feber och halsont. I fredags satt dom tätt tillsammans och analyserade röntgenbilder och gick igenom patientfall. 
Det är bara att hålla tummarna för att makens immunförsvar står emot.
Själv dricker jag ingefärsshot med chili och bearbetar mig själv mentalt!

Och i detta nu, väntar jag på att den skållade smeten ska svalna, så att jag kan röra ner jäst och gå i säng. Imorgon väntar en dag i köket.

ps: vad jag gjorde så tidigt på stan? Fixade glitter-naglar till jul och nyår!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar