måndag 30 november 2020

Det blir jul. Bit för bit.


I går tände vi första ljuset och det var glöggpremiär. Då började det klia lite i pysselfingrarna.  Och jag fick för mig att vika stjärnor av tapetpapper. Har sett så många fina i olika inredningsreportage och jag tänkte "hur svårt kan det vara"?!
Alltså, det var ganska svårt. Jag gjorde om och gjorde om. Det blev snett, det blev ojämnt och limningen gick upp trots att jag använde limpistol.


Men alltså på långt håll och med svaga ögon så blev det ändå ganska bra, och jag är nöjd.
Med en hyacint på bordet och en stjärna i fönstret så blev det julstämning i sovrummet.
Och idag har jag bakat saffransbullar fyllda med smör, mandelmassa och rivet apelsinskal.
Det blir mer och mer jul.
Bit för bit!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar