torsdag 5 november 2020

Jag är frisk, stark och full av energi!


Jag är frisk!


Jag är stark!


Jag är full av energi!

I går efter vårt arbetslagsmöte, som för övrigt hölls på Teams eftersom covid 19 bara verkar öka, så kände jag mig faktiskt lite nojjig!  Det är ju flera fall på skolan och nu har det gjorts ett nytt lunch-schema så att eleverna ska glesas ut så mycket som möjligt. Vi har också diskuterat rastvakter i korridoren för att se till att eleverna håller avstånd. Det finns en större oro bland kollegorna och det är ett ständigt samtalsämne på lunch- och fikaraster. 
I natt vaknade jag med värsta huvudvärken och hade svårt att somna om, och såklart undrade jag lite om det var min tur att drabbas nu.

Solen strålade idag, och efter att jag städat huset klev jag ut i Hågadalen med bestämda steg och tog djupa andetag. För varje andetag in genom munnen tänkte jag;
Jag är frisk!
För varje andetag ut genom näsan tänkte jag;
Nu försvinner alla baciller.
Inandning; Jag är stark! Utandning; Bort svaghet!
Inandning; Jag är full av energi! Utandning; Bort med tröttheten!
Det blev som ett ständigt pågående mantra, och hela promenaden blev en slags rening av hjärna, hjärta och känslocenter.
Låter det flummigt? Kanske det, men det fungerade i alla fall för att programmera om mina tankar.
Naturen är bra på att läka och stärka!!

Och ifall någon undrar så tror jag min huvudvärk berodde på vätskebrist. Jag brukar alltid dricka en liter vatten under arbetsdagen, men igår drack jag faktiskt inte en droppe vatten, merän det jag varvade det goda vinet igår kväll med. I vilket fall som helst så försvann värken på förmiddagen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar