söndag 15 november 2020

Tryggt och gråmys


 En svägerska får man lite som en bonus. För att ens bror, eller makens bror träffar någon att leva med. Ibland kommer dom och går. I min yngre brors liv har det kommit och gått flera olika kvinnor, men där finns några som jag fortfarande har kontakt med. Min äldre bror har hållit fast vid samma kvinna, liksom makens bror. 

Det är så lättsamt när man känner varandra så väl. När man delar en historia och man tillsammans har gått igenom både glädjeämnen och sorger. Man vet var man har varandra, även om man inte ses dagligen. Och när man träffas flyter umgänget lättsamt och opretentiöst. Det är tryggt.

Jag tycker om tryggt. 

I morse vid frukostbordet ringde vi och frågade om vi inte skulle ses för en promenad och korvgrillning vid lunchtid, och så blev det. När vi kom ner till Björklingebadet hade svåger och svägerska redan tänt elden som sprakade mysigt nere vid vattnet. Vi grillade, drack kaffe och gick sedan en långpromenad i gråvädret. 

Jag hörde en meterolog som häromdagen benämnde vädret som gråmys. Visst låter det trevligt!

Söndagkvällen avslutas med bastu, gomiddag och rödvin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar