torsdag 12 november 2020

Min ängel säger att jag ska grunda mig


Jag minns fjädrarna i vattnet vid Stendörren, när vi paddlade kajak i augusti. Hur jag tänkte att det var mina skyddsänglar som vakade över mig, som hade ruggat.
Idag, efter städningen, tog jag en långpromenad och lyssnade samtidigt på Framgångspodden och intervjun med prinsessan Märta Louise, som menar att varje människa på jorden har en egen skyddsängel, och ju mer sensitiv och öppen man är för att känna och se, så kan man lära känna sin egen skyddsängel. Själv kunde hon se sin ängel som ett starkt ljus.

Jag vet inte riktigt om jag till 100 procent kan tro på detta, men någonting inom mig tycker att det är en fascinerande  tanke, och att det skulle kännas tryggt att veta att ens ängel alltid finns där och vakar över en.


Jag har just valt ett tarotkort från änglarna (via en facebook-sida) som lyder;
Grunda dig! Det här kortet är en signal om att din energi och uppmärksamhet behöver grundas, om du har känt dig tom i huvudet, förvirrad  eller glömsk, bekräftar det kortets budskap. Att vara ogrundad betyder att din uppmärksamhet är riktad för högt upp, som om du inte vore i din kropp, det behövs en balans mellan fokus på det andliga och fokus på jorden. Du kan grunda dig genom att gå barfota i gräs eller jord, genom att äta grönsaker som växer i marken, såsom morötter och potatis eller genom att massera dina bara fötter. Du kan också vidröra ett träd eller en växt eller föreställa dig att det växer ut rötter från dina fotsulor och ner i jorden. Grundning gör dig mer koncentrerad och fokuserad, samt förbättrar din kontakt med änglarna.

Lite kallt att gå ut barfota nu ikväll, och lite för sent för att äta potatis och morötter, men jag kan ju alltid ruska om min krysantemumbukett innan jag går upp och borstar tänderna. Och jag ska massera in fotkräm i mina fötter. Och innan jag somnar skulle jag kunna tänka mig att det växer ut rötter från mina fotsulor ner i marken. Jag tror jag ska bli en ek i en vacker öppen backe ner mot en sjö!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar