tisdag 16 juni 2020

Nu kommer en tid för att glömma klockan!


Det har varit väldigt varmt ett tag nu, och i morse vid frukostgröten så kände jag att mina fingrar var lite svullna. Vigselringarna satt hårdare än vanligt. Jag har inte tagit av dem på 36 år, men nu tänkte jag att det kanske är dags att slå ut dom en smula. Jag vill ju inte att dom ska behöva knipsas av om det blir en varm sommar och jag svullnar ännu mer.  Oj vad jag fick kämpa. Massor av tvål och så iskallt vatten, men det tog ett bra tag att få dom över knogen. Efteråt var den alldeles röd och öm. Huden precis under ringarna var lite inbuktad och alldeles slät och babymjuk. I morgon är det jag som går till guldsmeden! Känns konstigt att vara utan dem.

Det blev en halvdags jobb idag, och sen åkte jag och handlade midsommarmaten.
Vid eftermiddagskaffet så kände jag hur pulsen gick ner och axlarna sänktes.
NU ligger hela sommarledigheten framför mig! 7 1/2 vecka! Underbart!


Det första jag la min lediga tid på var lite arkeologiska utgrävningar i mönsterlådan. Hittade den här gamla godingen från 70-talet, och det i kombination med ett 12 år gammalt viskostyg, blev en riktigt skön och fräsch sommarbyxa när jag fick klippa och sy. Bra start på ledigheten tycker jag!

Nu kommer en tid för att glömma klockan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar