tisdag 2 juni 2020

Nej, jag gillar INTE pollen!


Men den här bilden är väldigt illustrativ över tillståndet just nu!

I söndags kväll skurade jag altan, bord och stolar innan vi skulle grilla och äta ute. Två dagar med värme och sol har gjort att gräspollenhalten exploderat. Idag när jag kom hem såg jag att vårt svarta piano och pianopall i hallen såg ut som på bilden ovan, någon hade dragit fingrarna över pallen och strecken var lika tydliga som texten på bilden.
Ytterdörr och altandörr har stått öppna hela dagen, med korsdrag som följd, och alltså är allt på nedervåningen täckt med pollen. Det syns bäst på svart, men allt är såklart likadant. Golv, tavlor, väggar, möbler, tak, mattor. ALLT!!
Skakade duken på altanen innan jag skulle duka middagsbordet, och ett moln av pollen bildades.
Inte så konstigt att ögonen runnit och näsan kliat.
Det är galet.
Man borde dammsuga och våt-torka. Ja, det borde man. Det borde jag.
Men.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar