söndag 7 juni 2020

Från pensel och pincett till varmluftspistol och skrapa



Gårdagens finlir byttes mot rejälare tag!
Maken har startat projekt altan och har farit som en skyttel mellan brädgårdar och hemmet. Idag tyckte jag att det var dags för en insats även från mig. Så på med handskar och så varmluftspistol och skrapa. De stolpar som bär hela altanen har varit svartmålade, men nu när vi ska ha naturträ, så behöver den svarta färgen bort. Det var hörselkåpor som gällde, för ljudet av skrapan mot järn var inte direkt som ljuv musik......
Jag började dagen med trädgårdsrens i ett par timmar. Två stora säckar med ogräs blev resultatet.
Efter kaffet var det så dags för varmluftspistol och skrapa.
Och nu ikväll känner jag mig lätt ledbruten. Min rygg har inte direkt älskat arbetsställningen under dagen.
Men maken han skuttar på.
Fick be honom om hjälp med volleybollnätet nu ikväll.
I morgon förmiddag har jag nämligen bjudit hit min klass. 29 stycken 13-åringar ska gå en tipspromenad hit efter att dom städat skåpen. Jag har bakat kladdkakor och köpt storpack med glass. Vi ska fika och leka lite lekar.
Inte utan att jag smått ser fram emot imorgon kväll.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar