tisdag 23 juni 2020

Så kan starten på en vanlig vecka se ut!

Jag hann inte mer än plocka upp och tvätta efter midsommarhelgens kajakäventyr, innan det var dags att packa om väskan och dra iväg med bilen till Insjön.
Hade först ett ärende att uträtta i Sala hos Clurigt, så när jag anlände till Vintergatan  hade dottern kommit hem från jobbet och satt och väntade på den nyanlagda uteplatsen.


Vi lindade prosciutto runt honungsmelon och korkade upp en flaska Prosecco och pratade och pratade! Så härligt att vara här!


Och jag fick äntligen se den nyanlagda köksträdgården! Vem kan ana att här för några månader sedan bara var sly, stubbar och högt gräs?! Dom har lagt ned ett jättejobb, men vilket fint resultat. Nu är det tomater, sallad, kryddor, luktärter, squash, slingerkrasse och en massa annat på gång i de olika pallkragarna. Inte visste jag att min dotter har så gröna fingrar! Hon som inte ens ville ha krukväxter i sitt rum när hon bodde hemma!


Innan jag svängde ihop en Pasta Vongole (fast tyvärr var vongolemusslorna slut, så det fick bli med blåmusslor istället) så tog vi ett kvällsdopp i den spegelblanka sjön.
Sen satt vi uppe länge och pratade och strax innan midnatt blev det en hundpromenad. 
Det lilla samhället sov, det var alldeles tyst förutom ljudet av våra fötter i gruset och svalornas svirrläten över våra huvuden. Och så den tunga doften av jasmin.
Livet är verkligen enkelt att leva just nu!

Fast en liten smula besvärligt blir det idag. Mina soleksem har blossat upp på armarna. Inte så konstigt med tanke på kajakfärd i gassande sol i tre dagar. Jag smorde in med hög solskyddsfaktor flera gånger om dagen och skylde mig när vi satt still, men det räckte inte. Nu är det illröda blaffor på armarna, och jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig i det ljuvliga vädret. Får bli en långärmad kofta fast väderrapporten visar på 29 grader i eftermiddag.

Dottern åkte till jobbet strax efter kl 7 i morse. Jag ska marinera kyckling sen blir det en långpromenad med Frasse. Tänker plocka smörblommor och gräs och göra en krona.
På eftermiddagen ska jag möta upp dottern på
Så kan starten på en vanlig vecka se ut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar