onsdag 17 juni 2020

Luftig kalender och vidsträckta sommardagar......


Ingen sovmorgon, jag vaknade kl 6 som vanligt, men jag vaknade med ett leende på läpparna, för jag är LEDIG!!
Det blev en extra lyxig, sen och lång frukost tillsammans med dottern.
Sen gick jag där och strosade i mysbyxor. Jag startade ett nytt syprojekt och gick in i mitt "skapande-mood"!
Ända till dottern ropade; -Hej då mamma!
-Vadå, frågade jag, du börjar väl inte förrän kl 12?
Hon svarade då att klockan var kvart i 12, och jag skrek till!
Kl 12 hade jag bokat tid för lashlift.
På nolltid hade jag slängt på mig jeans och tröja och fick lift till Francys, så jag hann!

Inte läge att helt och hållet lägga undan klockan alltså.......

Med vackert böjda, svarta ögonfransar promenerade jag sedan hem till lilla vovven och sen fortsatte hon och jag mot Stenhagen, över Berthåga kyrkogård genom Stabbyskogen. Det var duggregn och det doftade skog, gräs och mylla. Det prasslade i löven, fåren bräkte i hagen och svalornas svirr över gärdena. Sommardofter och sommarljud. Det bästa just nu!

Sofia Sievertsdotter skriver idag;
Med en kniv mot strupen vet vi alla vad vi skulle göra, om livet fick välja åt oss. Med hjärtat i handen, vet vi vilka vägskäl vi står inför, eller väjer undan för. Med en luftig kalender och vidsträckta sommardagar framför oss får vi alla gåvan att lyfta våra kärnor.
En stund på jorden. Hjärtat som slår. Fortfarande vägskäl som bär på löften. När vinden tar tag i skog och äng, är det för att påminna oss om att nuet är allt vi har. När blommorna fyller vägrenar med färg är det för att visa oss hur man gör när man blommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar