onsdag 10 juni 2020

Make a Wish


Efter 9 timmar av utvärderingar och matris-ifyllande, så kändes huvudet ganska tungt och trött. Tog lilla vovven för en kvällspromenad och passade på att ta upp en maskrosboll och blåsa iväg alla frön i motljuset av solen som var på väg ned.

Jag önskar mig inför sommarledigheten:

En bukett blåklint på altanbordet.
Att jag får paddla fram kajaken över lugna havsvatten.
En natt (eller fler) i tältet när duggregnet smattrar mot tältduken, men när morgonen gryr, så spricker molntäcket upp och solen torkar upp det våta.
Nakenbad.
Morgonkaffe på balkongen med snickarglädje i Insjön, tillsammans med dottern och hunden Frasse som ligger och snarkar i knät.
Grillkväll i mitt Södermanländska paradis, hos min kära kusin, när solen går ner över mognande sädesfält och svalornas svirrläten ljuder över våra huvuden.
Solvarma klippor.
Cykelturer på grusvägar.
Fjällvandring med fria vyer och matsäck i ryggsäcken.
Rosévin och Salade Nicoice mitt på en solig sommarvardag.
Barfotavandring på en sandstrand.
Sitta i skuggan och handarbeta och lyssna på Sommar i P1.
En dag i skogen med fyllda blåbärskorgar och gärna skogshallon i en egen korg.
Blåsa såpbubblor med barnbarnen.
Att min jasminbuske äntligen kan slå ut i full blom och fylla sommarkvällarna med väldoft.

Det så många önskningar som ligger och väntar i min sommarledighet!
Först fyra arbetsdagar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar