måndag 15 juni 2020

Laddad och taggad!


Uppsala Kommun har bestämt att varje medarbetare ska få en sommarpresent, som en uppskattning till anställda och ett stöd till det lokala näringslivet mitt i coronakrisen. Totalsumman uppgår till 7,5 miljoner kronor + 80 000 kr för att trycka upp korten. Ska man skratta eller gråta? Jag tycker det är helt galet och ett idiotiskt sätt att använda skattepengar på.
I förmiddags på jobbet överlämnade vi en sommarpresent till vår rektor och till vår skoladministratör, och då berättade vår rektor att det tydligen har blivit förseningar på det tyska tryckeriet, (varför stödjer man för övrigt inte det lokala näringslivet med dessa pengar??) så "sommarpresenten" kommer inte förrän i augusti.  Men för att vi ska känna att vi är uppskattade och att det nu är dags att varva ner, så hade vår rektor köpt in pocketböcker, så vi fick välja varsin innan vi går på ledighet.
Jag valde en, och dessutom hade mitt paket från Adlibris kommit, jag hämtade ut det på posten i eftermiddags. Biblioteket jag brukar gå till och göra mina lån har tyvärr varit stängt nästan hela vårterminen, så jag beställde fyra pocketböcker för att ha sommarläsning.
För nu jobbar jag bara en halvdag till, sen är det ledigt fram till den 10 augusti!
Känner mig både laddad och taggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar