fredag 26 juni 2020

Diamonds are a girl´s best friend!

Jag har egentligen aldrig varit något för lyx och flärd.
Undrat varför man åker taxi till ställen när man kan cykla. Varför man köper årgångsviner för många hundralappar när det finns billigare som är goda. Varför man köper dyra märkeskläder när det finns billigare som är lika snygga. Varför man måste boka femstjärniga hotell, betala så mycket för att sova. Dyra lyxkrogar, inget för mig. Ostron, blä! Osv.

Men nu har jag fallit till föga för lite lyx och flärd!
Idag hämtade jag mina vigselringar på smyckesboden. Har ju låtit slå ut dom en storlek. Fick dom samtidigt putsade och jösses vilken skillnad det blev. Nu blänker som som om jag skulle vara nyförlovad och nygift!
Och så fick jag en ingivelse!

Jag provade en tunn ring i vitt guld med diamanter, satte den emellan mina ringar. Och jag blev kär!
Så jag tänkte förnya mina löften, som så många gör. Fast utan att maken är med på det, sånt ligger inte för honom. Men jag kan göra det utan honom, för jag vet att han älskar mig!


Och apropå kärlek! Titta på syskonkärleken mellan bröderna i badbaljan! Är det inte underbart, så säj?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar