måndag 1 juni 2020

Rosenskimrande, motiverande och löftesrik energi.....

så hoppfullt låter mitt horoskop för kommande vecka! Och energi är precis vad jag behöver just nu!


Idag har jag jagat elever och nästan nått ända in i mål. Har i alla fall skrivit in alla betyg. Men några elever måste jag fortsätta jaga, och imorgon ska jag ta itu med bedömning av min fantastiska student. Hon är verkligen värd den allra bästa bedömningen, kommer att bli en fantastisk lärare. Bara hon kan hitta balans också, för hon är extremt noggrann, nästintill pedantisk och ambitiös. Det var så pass idag att när min kollega och jag satt och diskuterade ett bedömningsproblem så sa vi; Angelica skulle varit här, hon hade vetat!  Vi gick in på skolverket och sökte svaret, så det löste sig ändå, men det är faktiskt sant det där om min student. Hon är ordentligt påläst! Kommer sakna henne, men vi kommer att hålla kontakt och byta ideér och lösa problem tillsammans. Känns roligt!
Men det blir nästa läsår. Nu ska vi först ta itu med slutet av detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar