måndag 30 september 2019

What is this trying to teach me?

För sex veckor sedan kom jag igång med regelbunden träning igen, efter ett lååååångt uppehåll. Skonsam träning för sliten kropp. Trodde jag. Tills i lördags.
Jag var på morgonyoga, det kändes bra. Ända till jag kom hem. Vid lunchtid svullnade mitt vänstra knä upp, det stramade och värkte. Hade svårt att hitta lämplig sovställning på natten. Satt och masserade knät i bilen upp till Insjön och linkade fram så gott det gick under dagen. I morse fortfarande svullet, så jag stannade hemma och fick tid på vårdcentralen.
Det är någon form av inflammation. Jag ska avstå träning men idka "aktiv vila",  helst ha knäskydd på. Återbesök om 3 veckor.

Idag blev det korsstygnsbroderi och tid vid symaskinen, sen lagade jag en lasagne, dvs satt ibland, stod och gick ibland. Svullnaden är något bättre, värken är lite mindre ihållande.


Men riktig här är jag inte ännu.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar