tisdag 1 oktober 2019

Sista kvartalet

Har just suttit och tittat på ett You Tube-klipp #last90days-challenge. Amerikanskt så det förslog, men tydligen så är det jättemånga följare, och det har pågått ett antal år, just under sista kvartalet.
På sätt och vis inte så dumt. Att starta upp något motivationsfrämjande när ett år är påväg att ta slut, istället för som vanligast är, när ett år startar. När vi går in i den mörkare årstiden, så är det ju ganska lätt att bli lite låg.
Själv satte jag ju upp ordet ENERGI som ord för resten av året. Det tyckte jag gick bra ända till det blev ett fysiskt bakslag igen med knät. För fysiska bakslag gör mig låg och tär på energin. Det vet jag inte riktigt hur jag ska komma ifrån. Har skickat min frågeställning till en personlig coach som jobbar med Attraktionslagen, få se om jag kan få några nya ingångsvinklar att jobba med som gagnar mig.

Ett energiflöde för mig är i alla fall att arbeta praktiskt!
Och det är ju inte jättelångt till jul! (Även om jag bad eleverna i dag att sluta spela julmusik-tror inte att jag pallar det i tre månader!!)



Det här har jag åstadkommit i eftermiddag, och det ena brukar ju ge det andra, så nu har jag nya jul-idéer som jag ska ta tag i!
Fast nu ska jag göra som den lilla korsstygnsbroderade sköldpaddan; SOVA!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar