tisdag 29 oktober 2019

Två utsikter

Utsikt 1;
Sedan i söndags har vi börjat mata fåglarna. Vi har två behållare i äppelträdet som vi varje morgon fyller med solrosfrön. Direkt kommer det massor av småfåglar, dom är så hungriga och orädda att man knappt hinner gå därifrån. Sen dröjer det inte länge förrän det är uppätet. Jag brukar stå och dricka mitt varma citronvatten (börjar morgnarna med en inre dusch) och kika ut på fågellivet. I morse blev det extra händelserikt eftersom det plötsligt sprang tre stora rådjur över ängen upp till skogsbacken. Det var en ensam morgonflanör som skrämt upp dem. Men vilket skådespel att få beskåda på morgonkvisten!

Utsikt 2;
Dagens kurslokal hade följande utsikt, fasaden med den underbara färgen. Väggen tillhör Västgöta nation, ett hus med anor från 1600-talet. Så vackert med det varma orangea mot den klarblå himlen. Det kunde jag kika ut på alltmedan dagen fortgick med skinn- och återbruksahantverk tillsammans med textil- och trä- och metallslöjdslärarkollegor från hela länet.


Och nu är det nattsvart utanför allas fönster och jag gör mig redo för att sova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar