torsdag 3 oktober 2019

Tröst-äta

Den tid som blir över när jag idkar "aktiv vila" istället för att gå på träning (räknat ut att det är 5-6 timmar i veckan) ägnar jag åt att laga mat, baka och äta. Varje vardagmiddag blir som en helgmiddag. Jag häller upp ett glas vin, sätter på musik och lägger ner lite extra omsorg på matlagningen. Det är en väldigt trevlig sysselsättning.
Men alltså HALLÅ, det håller inte. Att ersätta träning med att äta! Var ska detta sluta liksom?


Jag kommer att få börja väga mig på det här viset.......

(Och med det sagt, gjorde jag ett uppehåll i skrivandet för att äta knäckig äppelkaka med vaniljssås till kvällsteet....)

Nåväl, det får vara på det viset ett tag framöver. Kalla det tröst-äta....

Imorgon är det fredag och vi ska ha barnbarnen här över natten.
På lördag åker vi till Stockholm för att roa oss.
Återkommer här på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar