måndag 28 oktober 2019

Kort arbetsvecka!



I det här taket fäste jag min blick i förmiddags!
Alltså det är en fantastiskt vacker lokal, Uppsala Universitet. Här på scenen hölls min examens-ceremoni och jag tog emot mitt betyg från Textillärarutbildningen. För 35 år sedan. Och idag satt jag här på fortbildning.



Anna Tebelius Bodin pratade om hjärnan och bl a hur den fungerar vid inlärning. Hittade det här korta klippet på You Tube, en kort version av det vi fick höra.
Det var bra, givande och tänkvärt med idéer om hur man kan ta med sig det i klassrummet.
Hennes sätt att använda digitala hjälpmedel under föreläsningen var också intressant. Hon använde sin dator som ett "blädderblock" och ritade upp illustrationer samtidigt som hon berättade.

Efter hennes föreläsning kom det två andra föreläsare  som pratade om digitala verktyg i undervisningen. Jag säger bara att det inte var lika bra.....

I morgon ska vi slöjdlärare få gå på en praktisk utbildning som handlar om återbruk, i regi av Hemslöjden. Det var längesedan vi fick göra något sådant, så det ser jag fram emot.
Och efter det är den är arbetsveckan över. Har kompledigt på onsdag och är ledig torsdag och fredag.


                                           Det har jag verkligen inget emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar