onsdag 2 oktober 2019

Livet går sin gilla gång....

...... fast igår var första dagen maken var på plats på sin nya arbetsplats, en ganska stor omställning med nya lokaler och nya arbetskamrater, nya rutiner och nya arbetstider, efter 21 år som egen.
För dottern i Dalarna så var det hennes första arbetsdag på sin nya arbetsplats. Hon har fått ett vikariat på Leksands kommun som HR-assistent, mer mot utbildningen som personalvetare än jobbet hon hittills haft på kundtjänst på Clas Ohlsson.
Själv tragglar jag på som textillärare, och jag önskar inget annat, mer än att jag börjar se fram emot att få gå i pension!  (När jag läser det nerskrivet, så kan jag egentligen inte fatta mina ord. Hur är det möjligt att jag räknar ner till pensionen??!!)

Men som jag alltid tjatar om: Dagen idag den är min! Nu är nu och varje dag är värd att tas vara på!

Lite så blev temat till nästa års almanacks-omslag som jag skissade upp och tog fram material till nu ikväll!


Det är den typen av projekt som "lyfter livet" för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar