fredag 25 oktober 2019

All by myself....


Maken är bortrest över natten och dottern och lilla vovven, som skulle kommit hem idag, fick ingen tågbiljett. Alla fredagens biljetter från Borås blev snabbt slutsålda, så nu får dom vänta till imorgon.
Det gjorde att jag fick en kväll i sällskap av bara mig själv.

För en knapp vecka sedan tog jag färgprov på ett tyg som jag funderade på till gardiner i hallen.
I morse när jag vaknade så fick jag ett sms om att det var 20 % rabatt på allt på Åhléns, där tyget fanns. Jag cyklade ner direkt efter jobbet och bestämde mig för att köpa det.

Nuförtiden så ska man visst göra allting själv!
När man ska köpa biljetter till olika evenemang, ja då gör man det själv på nätet-men får ändå betala serviceavgift!
När man ska köpa tyg så ska man mäta och klippa tyget själv.

Fick veta att allt tyg på metervara ska upphöra på Åhléns. Det känns tråkigt. 1974 var jag pryo (som det hette då) på Tempo (som det hette då). Tygavdelningen var stor och allt såldes bakom disk, så jag fick ta fram rullarna, mäta, klippa till och ta betalt. Det var ett brett sortiment! 
Liksom det fanns fler andra tygaffärer med breda sortiment; Strandbergs, Ågren & Karell, Knallens stuvar m fl. 
Nu finns det inte många butiker kvar som säljer tyger på metervara. 
Man börjar känna sig som en dinosaurie......

Men nu har vi (tack vare dinosaurien) lejongula sammetsgardiner i hallen. 
Det blev fint!

Kontentan är att jag inte har haft något emot att vara "All by myself" ikväll!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar