torsdag 17 oktober 2019

Godnatt!

En frustrerad idrottslärare beklagade sig på lunchrasten idag över en elev som i tid och otid kom till honom med gliringar av olika slag. Så svårt att hantera!
Sen kom vi att prata om gamla tiders idrottslärare och hur det var, och den ena efter andra kollegan hade bedrövliga berättelser om eget upplevda idrottslektioner. Allt ifrån hån och militanta  övningar till rapp och slag.
Men nu har det nästan gått till överdrift åt andra hållet. En idrottslärare måste akta sig för att t ex hjälpa till vid volter och kullerbyttor, så att inte kroppskontakt leder till kränkning. En lärare får också vara försiktig med sina ord, och får inte heller ta ifrån eleven saker utan lov.
En tidsresa med ytterligheter! Galet!!

Galet trött har jag varit två morgnar efter varann, när alarmet går vill jag bara ligga kvar och fortsätta sova. Det är väl oktobermörkret som blir mer och mer kompakt i kombination med att jag varit uppe någon timme längre ett tag. Jag har ju så mycket roligt att göra! Igår blev det t om för sent att skriva blogg.
Därför ska jag ändra på det och gå till sängs tidigare ikväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar