fredag 20 september 2019

Huvudsaken är att det är helg!

När tre pojkar under sista lektionen missköter sig, och jag som straff beordrar dem till kvarsittning en kvart, och dom då har så roligt att jag knappt får dom att gå hem.......
Inte riktigt som jag tänkt mig......

Ja, ja, dom gick hem tillslut och jag fick fredag.


Jag la en ansiktsmask och tog ett långt varmbad med en bra bok. Det blev köksbestyr inför morgondagens utflykt och så gjorde jag en pizza bianco med sparris och ruccola som jag avnjöt i min ensamhet framför teven. Vilket båda mina döttrar hörde av sig om, dom är så gulliga och måna om mig, tycker inte alls om när jag är ensam. Men imorgon ska maken komma hem igen, så då blir vi två.
Och ensam eller inte, men huvudsaken är att det är helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar