torsdag 5 september 2019

Sånt som är vackert

Jag behöver omge mig med sånt som är vackert, så är det bara! Och jag tror inte att jag är ensam om det. Vackra saker får mig att trivas och njuta mer.
Och det behöver inte vara krångligt.
T ex så har jag nu haft två dagar med elev-förälder-samtal i min nya årskurs 7-klass. Jag hade gjort iordning en brun-rutig hemvävd duk med ett gult stearinljus och så en fin glas-skål med kolor inslagna i brunt papper. Det var flera föräldrar (läs mammor) som direkt reagerade och sa: -Å vad fint du gjort det!
På håltimmarna idag var jag till blomsteraffären och köpte blommor. Hann även städa huset och pynta. Det blev liljor i hallen och så den här Hortensian på bordet i vardagsrummet. Det är bara en enda blomma, men stor och ståtlig som en hel bukett och i de ljuvast färger, som pärlemor.


Och ikväll har jag varit och fixat nya naglar så imorgon kväll är det vackra händer som kommer att hålla i vinglasen. Vi är nämligen bjudna på vinprovning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar