söndag 22 september 2019

Först nöje-sen nytta!

Idag har vi gjort nytta!
Maken har varit på jobbet och rensat inför nästa veckas flytt och jag har hållit på här hemma.
 Först förberedde jag skolarbete inför veckan, sen tvättade jag två maskiner, fortsatte med att höstrensa trädgården, grävde, beskar buskar, planterade lökar, rensade ogräs, krattade, ställde undan urnor och gjorde fint.
Därefter tog jag mig an att tvätta alla fönster i huset. Dom blir alltid så otrevligt insekts-prickiga efter sommaren.
När det var gjort var jag alldeles mör i kroppen och lite småfrusen, så när maken kom hem invigde vi bastusäsongen. Skönt att bli varm och lite uppmjukad!
Nu sitter jag och tar igen mig en stund innan jag ska ställa mig vid spisen och laga till en hel kyckling och förbereda en rotfruktspaj till i morgon.

Igår var det mest nöje!
Jag började dagen med ett yogapass. Sen bilade jag till Västerås för att umgås med min brorsdotter. Vi tog en skön promenad, vi besökte stadens museum och vi åt lunch tillsammans. När jag kom hem tidig kväll så hade maken kommit solbränd och fräsch från Korfu, med spriten jag beställt, så då blev det Margaritas och mys.


Väva, fläta, fästa - textila pionjärer och samtida uttryck


Margaritas, ja tack


Den sista luktärten och en ros som gick av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar