onsdag 18 september 2019

Livskraft


Jag planterade i början av sommaren frön till "Blomman för dagen", men de ville aldrig riktigt ta sig, så jag ställde krukorna på en undanskymd plats, bredvid soptunnan. I går när soptunnan skulle ut för tömning, fick jag plötsligt se att en planta tagit sig så pass  att den växt upp och in mellan ekrarna i barnbarnens kvarlämnade cyklar. T om att den hade en blomma i morse. Snacka om livskraft!

Lite som jag själv..... Trodde väl ett tag att jag var uträknad, att jag inte skulle kunna göra några fysiska aktiviteter längre. Men  nu har jag börjat i det lilla. Jag går på soft core, soft spin, soft dans, yoga och gym varje vecka, och förhoppningsvis växer jag mig lite starkare och kanske t om blommar så småningom......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar