lördag 7 september 2019

Dofta,snurra, smaka


56 glas dukades upp runt bordet när vi bänkade oss för vinprovning hos son och sonhustru i går kväll.
Och som det doftades, snurrades och smakades!
Det dryftades om svarta vinbär, körsbärskärnor, ruttna grönsaker, tryffel, lakrits, tobak, läder, choklad, charkuterier, hp-sås, vanilj, dill, torkad frukt, rosor, tjära.
Ingen som spottade här inte. Allt svaldes med vatten emellan. Och så skulle det prickas rätt, vilket inte var lätt. Men jag lyckades sätta tre av sju, och det var faktiskt bäst, så jag kände mig nöjd.

Och allra mest nöjd var jag såklart av att få umgås med tre fjärdedelar av min familj!

Spottade gjorde jag idag istället. Efter att maken skrapat tandsten! Han tog upp delar av familjen till sin praktik för att kolla tänder. Det var faktiskt 3 år sedan sist, så jag är tacksam att det bara var lite tandsten!

Och plötsligt blev det tomt i huset och jag kom alldeles av mig, vi hade planerat olika så jag måste tänka om, men det blev stiltje i huvudet. Ska försöka ta mig i kragen och göra något vettigt med resten av helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar