söndag 1 september 2019

Urladdning!

Så blev det söndagkväll och risotton puttrar på spisen. En risotto för två.....
Vinkat av dottern och lilla vovven, som packat bilen full inför den kommande terminen på högskolan i Borås.
I natt kom hon och pojkvännen hem efter en härlig vecka i Kroatien och vi har fått ta del av deras upplevelser genom foton och berättelser, så dagen har varit mysig och trevlig, men när det kom till avskedet blev det en urladdning med tårflöde som följd. Nu är huset så tomt och tyst, jag vet inte hur många gånger jag tyckt mig höra lilla vovvens tassar, bara på de här ensamma timmarna.

Och som om inte det räckte, kom en rejäl urladdning från himlavalvet strax därpå. Blixtar och dunder och störtfloder!

Men det är nymåne, det är ny månad, det är snart ny vecka. Ut med det gamla blev det också till viss del idag när vi hade garageloppis längs vår gata.


Och jag tar till mig Sofia Sievertsdotters ord ur boken "Ord för dagen"
Låt mig förvalta sommarens upplevelser och gör mig öppen inför höstens klara luft. Påminn mig om att alla övergångar behöver en bro och att jag är bryggan från sommar till höst.

Nu ska jag röra i risotton och duka på altanen, så kan vi höra regnet smattra på taket, passar sinnesstämningen just nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar