lördag 14 september 2019

Kö för att komma in i kyrkan

Att stå i kö för att komma in i kyrkan, det hör inte till vanligheterna, men det gjorde jag faktiskt i kväll utanför Helga Trefaldighetskyrkan.
Det är Kulturnatt i Uppsala, och stan är ett stort sjudande folkhav!

Jag började redan kl 9 i morse med ett yoga-pass. Efter lunch slöt jag upp med sonhustru och barnbarn. Vi flanerade genom stan, med stopp för ballong- och korv-inköp,  bort till Stadsparken där vi tittade på en cirkusföreställning.


Det var trevligt med sällskap, både sonhustrun och jag är för tillfället gräsänkor, så efter cirkusen bunkrade vi upp med lite godsaker och gick hem och drack cava och åt småplock, pratade och myste i uterummet tillsammans med barn och hund.

Sen drog jag ner på stan för att se en öppen föreställning på Stadsteatern och efter den direkt till kyrkan där jag lyssnade på en Elvis-konsert.
Sen hade jag tänkt stanna och titta på Krönikerspelen utanför Domkyrkan, men jag blev trött och cyklade hem, tände ljus och bryggde te, istället.
Det får vara färdig-kulturat för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar