fredag 1 mars 2019

Just idag är jag stark!

Inte för att jag skulle vilja vara riksdagspolitiker, men jag måste bara säga, att miljön som dom arbetar i, har en lite annan stil och klass, än en kommunal högstadieskola....
Har idag varit till Stockholm på studiebesök i Riksdagshuset tillsammans med 60 stycken niondeklassare. Har faktiskt inte klivit över den tröskeln, sedan jag själv gick i årskurs nio, 1973.
Men då fick vi lyssna på debatt. Idag möttes vi av en alldeles tom och öde sal. Guiden skyllde på att fredagar är resdagar, och att den här veckan var sportlov.
Lite märkligt kan jag tycka, har verkligen politiker sportlov??

Nåväl, det var ett trevligt avbrott i den vanliga arbetsveckan. Särskilt eftersom jag bara följde med, min mentorskollega som är SO-lärare hade organiserat det hela. Förmiddagen riksdagshuset, eftermiddagen medeltidsmuseum. Stockholm visade sig från sin bästa sida, med sol och blå himmel.
Och jag kände mig lika stark som denne man, iklädd endast hjälm, som blickar ut över strömmen, med armarna mot skyn! Yes, nu är helgen här, säger han!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar