lördag 23 mars 2019

Vin, kvinnor......

...men inte mycket till sång!
Idag har nämligen jag och tre väninnor besökt Vin- och Deli-mässan. Mellan klockan 13-18 gick vi runt och provsmakade. Jag koncentrerade mig mest på vin med bubblor; champagne, cava, cremant och prosecco. På slutet kändes faktiskt magen nästan lite sur.
Vi avslutade med att gå ut och äta. Den fiskrestaurang vi bespetsat oss på var dessvärre fullbokad så det blev Kitchen & Table, och det var väl sådär, måste jag säga. Bättre har jag definitivt ätit, men vi blev i alla fall mätta.
Och dagen har varit trevlig.
Innan vinmässan besökte jag Upplandsmuséet och utställningen "Kulturkoftor och sagotröjor". Den var inte så stor men sevärd.

Med tanke på att det idag var bandyfinal i stan, så var det extra roligt att se bandylegenden Sven Sleven Säwfenborgs turtröja. Inte direkt den klädsel man spelar i idag!

Och efter allt detta vindrickande, avslutar jag kvällen med en kopp rött te!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar