onsdag 6 mars 2019

En kramarnas dag

Startade upp dagen med att lyssna på Attraktionslagen 2.0, podden med Lili Öst, en av de fantastiska ledarna på min Mallorcaresa Fab 50+, som jag gjorde i höstas. Dagens avsnitt passade mig. Man pratade om hur man ska förhålla sig till sitt liv, när det inträffar oförutsedda saker, och jag fick en tankeställare i hur jag måste lära mig att vara välvillig till det liv jag ska förhålla mig till. Det kändes faktiskt lite som en kram! Vill du lyssna så kan du göra det här.

Så var det lektioner, jag hade min lärarstudent att handleda, det skulle skrivas omdömen, hade möte med en kollega och så istället för arbetslagsmöte, så var fjolårets årskurs 9 elever inbjudna på mingel och korv med bröd, för att vi lärare skulle få höra hur det gått för dem. Det blev många  kramar och glada, lättsamma samtal. Många hade dragit iväg på längden, men de flesta var sig ändå lika. Stor uppslutning av elever som kom, och talade nostalgiskt om sin högstadietid. Roligt att få känna sig så uppskattad, och jag mumlade något om att -"jo,jo- man saknar inte kon förrän båset är tomt!"

Eftersom det är första onsdagen i månaden så tillbringades kvällen i sällskap med kollegor på den lilla favoritbaren 7 flaskor.


Se så inbjudande det ser ut när man tittar in genom fönstret.
 Dom brukar alltid ha en "onsdags-GT" till specialpris, men idag bjöds det istället på en "Pineapplehustle No7" och till det bjöds det på ett leende och en kram, så vem kunde motstå att beställa en sådan drink!?

Lite kyligt att stå och vänta på bussen hem, så jag fixade en kopp varm choklad och svepte och nu är det dags att krypa till sängs. Blir nog ingen godnattkram av maken, eftersom han sover, så jag får nöja mig med att sticka in en fot under hans täcke för att få lite hudkontakt, och så krama kudden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar