fredag 15 mars 2019

A kiss from heaven

Den här veckan har varit lite lättsammare än andra. Alla elever i årskurs 8 har varit ute på prao, så jag har haft lite färre lektioner. Det ger en hint om hur skönt det vore att arbeta lite mindre! Har faktiskt önskat lite mindre arbetstid nästa läsår, så vi får se om det går att ordna.

En annan sak som skett denna vecka är att vi fått fiber indragna i huset. Vår samfällighet har beslutat detta. Personligen tycker jag att det system vi har nu är helt ok, men enligt många yngre i föreningen så är detta nya "framtiden", och det är bara att betala och acceptera, förhoppningsvis blir det väl bra det här med.
Det roliga det förde med sig var att plötsligt en "gammal elev" stod inne i vårt vardagsrum och frågade mig hur länge jag skulle vara hemma. Hon arbetade för företaget som installerar fibrer och kände direkt igen mig från sin högstadietid, hon var lika gammal som vår yngsta dotter. Jag gick självfallet ut och letade reda på henne i gamla skolkataloger när jag kom till jobbet.

Bara för att konstatera att åren går.......

Och när regnet föll över mig på väg till skolan i morse tänkte jag;



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar