tisdag 5 mars 2019

Fettisdag


Så här såg te-brickan ut ikväll.
Bakade semlor i söndags, och ikväll på fettisdagen, var det dags att provsmaka. Faktiskt åt jag en semla på jobbet också, vår rektor hade köpt in tre jättekartonger till kollegiet.

Så med två semlor i magen kan man ju fråga sig om jag är redo för en drygt 40 dagars fasta, fram till påsk!?? Den ursprungliga tanken med fettisdag var ju att man skulle frossa i mat, före fasteperioden. Men det är inget för mig. Jag fastade 2-3 veckor för ganska många år sedan, men mådde inte alls bra. Jag blev yr i huvudet, illamående, frusen och trött. Gjorde det inte av religiösa skäl utan med en tanke att rena kroppen, fast några hävdar att det har en tvärtemot verkan, att gifter släpps fria när man svälter sig.
Sen hittade jag ju detox, och jag blir ju faktiskt piggare och bättre i magen under de perioder jag genomför en detox. Har fått rekommendationer att helst göra en detox under varmare perioder på året, så nu väntar jag in rätt tillfälle.

Just ikväll visar termometern på minus 10 grader. Så än är det vinter kvar, säger mor....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar