onsdag 27 mars 2019

Hjärtat slog en kärleksvolt!


Det är inte ofta man får personliga brev nuförtiden. Men idag låg det ett sådant i brevlådan.
Jag hade jobbat hela dagen med intensiva lektioner, avslutat med ett möte som inte gav ett enda dugg och direkt åkt och veckohandlat. Blir fullt hus i helgen, så det var många, tunga kassar som skulle in och eftersom maken var borta fick jag göra det själv, vilket min rygg egentligen inte tyckte om alls.
Så jag var ganska sliten och trött-ända till jag öppnade brevlådan och fick detta ljuvliga brev!


Den gamla sloganen "Ett brev betyder så mycket", stämmer. Mitt hjärta slog en kärleksvolt!

Sedan blev jag lite ledsen, när jag pratade i telefon med yngsta dottern som suttit i 5 1/2 timme och skrivit tenta. Hon har hittills klarat alla tentor, detta var den sista innan C-uppsatsen, men det hade gått dåligt och hon grät i luren när vi talades vid. 

Men imorgon tar hon och lilla vovven tåget hem. Och pojkvännen kommer hem. Och äldsta dottern och pojkvän och hund kommer hem på fredagskväll.
Så nu blir det fullt fokus på umgänge, och det blir ett uppehåll i skrivandet!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar