söndag 3 mars 2019

Ack detta Norge......



Det här klippet är från 1968, när Norge vunnit medaljer i OS. Skulle behövas idag också, när Norge tog de tre pallplatserna i Vasaloppet och sen gick och vann 5-milen.
Finns en uppdaterad version på You Tube med Magnus Uggla från 2010, som inte heller är så dum att lyssna till.

Fast skämt åsido, så är man ju bara imponerad!! Och i vår familj har vi ju faktiskt lite Norge-blod. Makens mamma kommer ju från Norge.
Och brorsdottern är gift med en norrman, och våra bästa vänner bor i Norge, så vi har faktiskt en del samröre med detta vackra land!


Och idag, när jag fortsatte mitt syprojekt, sydde jag i knappar från Röros-gruvan. Inköpta för länge sedan, efter ett gruvbesök. Först sydde jag i dom i en stickad tröja. Den tröttnade jag på efter några år, slängde i tvättmaskinen och klippte isär till värmeisolering i grytlappar. Knapparna hamnade i min knappsamling, men idag blev dom fastsydda i de nya sovrumskuddarna.

Allt går igen, och kommer tillbaka.
Imorgon kommer en ny måndag igen.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar