lördag 2 mars 2019

Dagens

Maken drog iväg på skridskoisen före kl 8 i morse, månntro det blir säsongens sista åkning?
Själv tog jag ta itu med tygerna jag köpte i Borås, förra veckan.
Det blir lite av ett träningspass att mäta, klippa till, nåla och sy, eftersom jag måste hålla till på vardagsrumsgolvet, när det är större saker som ska tillverkas. Upp och ner på golvet, upp och ner för källartrappan.
Lite streck i räkningen blev det, då det visade sig att jag inte hade några gardinringar, och att jag köpt för lite tyg. Det räckte till gardiner, men inte till den matchande duk jag räknat med att sy. Fick tänka om där. Nu blir det gardiner, två stolsöverdrag och kuddar istället. Duktyg och gardinringar måste införskaffas innan allt kan bli färdigt, men nu är jag i alla fall på gång!


Solen sken förföriskt, så det fick bli kaffe och kaka, virkning och pod ute, mitt på dagen.

                                                 

När jag kom hem från ett träningspass, hade maken kommit hem, så det blev bastubad tillsammans och sedan varsin kall öl.


Och alltid när det är helg tänder jag mitt doftljus med oljan "Kraft och Glädje" i behållaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar