lördag 9 mars 2019

Trevligheter i dagarna två!

Nu har jag sjunkit ner i soffan med benen högt, efter en dag med många steg!
Syster, make och jag tog 9-tåget till Stockholm och promenerade till Munchenbryggeriet där vi mötte upp kusin med make. Sen gav vi oss in på Korvfestival! Öppnad av Stockholms landshövding som klippte ett band av prinskorvar.
Och jösses vad mycket korv; långa, korta, smala, tjocka, torkade, stekta,kokta, rökta, fermenterade, kryddade med chili, vitlök, ramslök, paprika, svartpeppar, gjorda på lamm, nöt, gris och helt vegetariska. Vi provsmakade oss igenom hur många sorter som helst och fick även agera jury i en kockduell.
Från början hade vi en tanke om att vi skulle gå ut och ta en gemensam lunch efteråt, men den tanken var bara att skippa. Allas magar var proppmätta på korv.
Dock blir man törstig! Så vi promenerade in till Grev Turegatan och satte oss i en bar och drack champagne!

Det fanns öl och bubbel även inne på Munchenbryggeriet, så nu vet jag att Cava+Korv=Sant!!

Att det inte blev skrivet igår kväll, beror på att jag återigen hade en 60-årspresent att utkassera!
Först bjöds det middag hemma hos goda vänner och därefter tog vi oss ner till Regina-teatern och föreställningen "En kväll med Hasse och Tage". Den var riktigt, riktigt bra med massor av skratt, skön musik, vackra gamla bilder som fond och en liten tår av vemod. Efter föreställningen bjöds det på konjak hemma hos våra vänner.


Så jag måste säga att den här helgen verkligen levererat! 
Och det bästa av allt är att bara halva passerat!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar