torsdag 28 februari 2019

Sista februari

Dags att summera årets andra månad. Den har gått rysligt snabbt förbi men jag tycker att den innehållit mycket av livets goda, så jag känner mig nöjd!

Avslutade den idag med att ha syjuntan hemma hos mig, och vi åt upp mazarinkakan jag bakade häromdagen. Det är lite speciellt med mazarinkaka just den här dagen. Jag har namnsdag-det är Maria- och varje år bakade alltid min mamma just en dylik kaka till denna dag. Hade inte kvar hennes recept, men jag fann ett riktigt bra, glutenfritt recept på nätet. Här är receptet, om du blir sugen att baka!

På lunchen idag cyklade jag också ner på stan och fixade mina naglar, nu är dom djupt bourgogne-röda, och jag är mycket nöjd!


I morgon hälsar vi Mars månad välkommen!
Och helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar